SLAGELSE: Hvert år modtager danske jobcentre klager fra utilfredse borgere. Jobcenter Slagelse oplever, at klagerne i høj grad handler mere om selve sagsbehandlingen end om afgørelserne. Derfor vil jobcentret nu inddrage klagerne mere aktivt i arbejdet på at forbedre sagsbehandlingen og nedbringe antallet af utilfredse borgere. Det oplyser kommunen.
Arbejdet er allerede sat i gang med et prøvehandlingsforløb, hvor borgere, der klager over sagsforløbet, ringes op i forsøget på at udvise forståelse og få mere brugbare inputs, end en mail-korrespondance kan give. Det skal bruges til at få nye erfaringer, der kan forbedre sagsbehandlingen.
Næste skridt i indsatsen er at gøre interne medarbejdere til afdelingsambassadører, der sammen med afdelingslederne skal sikre, at den nye viden bliver givet videre. Vidensdelingen er til for at de nye erfaringer løbende bliver givet videre og omsættes til bedre sagsbehandling.
mh
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.