DK Nyt
Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job

Utilfredse borgere skal give bedre sagsbehandling i Slagelse

KORT NYT10. MAR 2021 15.31

SLAGELSE: Hvert år modtager danske jobcentre klager fra utilfredse borgere. Jobcenter Slagelse oplever, at klagerne i høj grad handler mere om selve sagsbehandlingen end om afgørelserne. Derfor vil jobcentret nu inddrage klagerne mere aktivt i arbejdet på at forbedre sagsbehandlingen og nedbringe antallet af utilfredse borgere. Det oplyser kommunen. 

Arbejdet er allerede sat i gang med et prøvehandlingsforløb, hvor borgere, der klager over sagsforløbet, ringes op i forsøget på at udvise forståelse og få mere brugbare inputs, end en mail-korrespondance kan give. Det skal bruges til at få nye erfaringer, der kan forbedre sagsbehandlingen.

Næste skridt i indsatsen er at gøre interne medarbejdere til afdelingsambassadører, der sammen med afdelingslederne skal sikre, at den nye viden bliver givet videre. Vidensdelingen er til for at de nye erfaringer løbende bliver givet videre og omsættes til bedre sagsbehandling.

mh