Otte ud af ti lærere oplever ifølge en panelundersøgelse, som Scharling Research har foretaget for fagbladet Folkeskolen at de ikke når alle deres arbejdsopgaver, og af den grund har 69 pct. af dem skåret ned på antallet af skriftlige opgaver i dette skoleår sammenlignet med skoleåret før.
De færre skriftlige afleveringer kan få store konsekvenser for elevernes muligheder i det videre uddannelsessystem, påpeger formand for Gymnasieskolernes Lærerforening Annette Nordstrøm Hansen, men udviklingen i retning af færre skriftlige afleveringer overrasker ikke Dansklærerforeningens næstformand, Jens Raahauge, der siger, at det, som overrasker, er, at nogle endnu er i stand til at gennemføre skriftligt arbejde i samme omfang som før
Scharling Research har for fagbladet Folkeskolen ?udført undersøgelsen 'Folkeskolereform og lov 409 - Et år efter'. Panelet består af repræsentativt udvalgte medlemmer af DLF. Undersøgelsen er den tredje i rækken om folkeskolereform og arbejdstidslov. Den første blev gennemført i foråret 2014 og målte forventningerne til den nye hverdag i skolen. Den anden undersøgelse blev foretaget i september 2014 - altså en måned inde i skoleåret.
Læs hele artiklen hos Folkeskolen
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.