
'Du er nummer 92 i køen.' Sådan lød beskeden, da en journalist fra DR Østjyllands tirsdag ringede til Statsforvaltningen. Det er over et halvt år siden, at de fem statsforvaltninger blev lagt sammen til én for at give borgerne en bedre og mere effektiv sagsbehandling. Men foreløbig ser det ikke ud til at have virket.
I forsøget på at rette op på de lange ventetider er fem kontorer er blevet slået sammen til et, og derudover har man udvidet åbningstiderne, og telefonkøen er ændret fra 50 til 100 ventende opkald. Men det har ikke medført betydelige forbedringer, lyder kritikken fra flere familieadvokater.
- Jeg vil ikke afvise, at der er tidspunkter i løbet af dagen, hvor der kan være ventetid. Men der tidspunkter, hvor der næmest ikke er ventetid, siger administrationschef i Statsforvaltningen, Rasmus Kruse.
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.