dkmedier
dknyt
dkindkob
dknyt
dksundhed
doi
doi
Foto: Nicolai Svane, Polfoto

Hotelophold og konsulenter var nødvendige

Regionstandplejen i Syddanmark har skulle løfte en svær ledelsesmæssig opgave derfor var hotelseminarer og eksterne konsulenter nødvendige, mener leder af praksisafdelingen
25. APR 2014 9.32

SYDDANMARK: - Vi mener ikke, at det har været ekstravagant i forhold til almindelig praksis i regionen, og der har jo været tale om arbejdsdage med fagligt indhold. Jeg vil ikke benægte, at det måske kunne være gjort billigere, men det har været en svær ledelsesmæssig opgave for vores leder at få afdelingerne til at fungere sammen. Derfor har der været brug for at inddrage konsulenter til den opgave, siger Frank Ingemann Jensen, leder af praksisafdelingen til JydskeVestkysten.

Flere kilder pointerer overfor JydskeVestkysten, at seminarerne sagtens kunne være holdt på regionens egne matrikler til langt billigere penge.

- Jeg har kunnet mærke på flere kolleger, at de syntes, det har været træls at skulle af sted, fordi temaet har været det samme hver eneste gang. Efter en medarbejdertilfredshedsundersøgelse har fortalt om problemer, har vi været af sted på med alt, hvad der hører sig til på fine hoteller, og bagefter er alt det, som der er blevet brugt rigtig mange penge på, glemt igen, siger Hanne Bertelsen, tillidsmand for klinikassistenterne.

Frank Ingemann Jensen forklarer at der er forskellige opfattelser af, hvad der virker. Og lederen har haft behov for hjælp til at løse sin opgave med at lægge strategien for afdelingerne. Han forstår godt, at lederen har gjort brug af flere konsulenter. Men man kan kritisere dem for, at ledelsesstrukturen har været for dårlig med kun én leder. Det har regionen nu ændret, så de kommer tættere på de ansatte.

 

kil

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dksocial.dk/artikel/hotelophold-og-konsulenter-var-noedvendige

GDPR