KØBENHAVN: De nyuddannede pædagoger, der passer børn i vuggestuen eller børnehaven, er blevet bedre - men desværre kun i teorien. Praksis - det daglige pædagogiske arbejde med børn og de indimellem svære samtaler med forældrene, hvis børnene ikke trives - ved de derimod ikke nok om.
Det skriver Berlingske på baggrund af en ny evaluering af pædagog-uddannelsen, hvor de studerende i dag har for få undervisningstimer, for lidt faglig fordybelse samt en praktik, hvor de i for høj grad er ren arbejdskraft i institutionerne.
Resultatet er, at de har svært ved at omsætte teori til praksis, når de kommer ud til institutionerne og skal passe dine børn, viser Rambøll-evalueringen af Danmarks største videregående uddannelse med 16.000 studerende - bestilt af Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående uddannelser.
bi
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.