dkmedier
dknyt
dkindkob
dknyt
dksundhed
doi
doi

Pædagoger kritiserer folkeskolereform

En række lokale formænd og faglige sekretærer for pædagogernes fagforening, BUPL, kalder udspillet visionsløst

En af de faggrupper, som regeringen er helt afhængig af, hvis folkeskolereformens grundtanke om en mere sammenhængende skoledag skal blive til virkelighed – nemlig pædagogerne – viser sig nu at være stærkt kritiske over for reformen.

I sit udspil til en reform af folkeskolen ønsker regeringen, at elevernes skoledag på alle klassetrin skal være længere. Den længere skoledag skal fyldes ud med flere traditionelle undervisningstimer, men regeringen foreslår også, at der indføres nye såkaldte 'aktivitetstimer', og det er i disse timer, at pædagogerne især er tiltænkt en rolle. Men BUPL-repræsentanterne efterlyser, at regeringen sætter flere ord på, hvordan den rolle skal være.

- Som udspillet ser ud nu, kan pædagogens opgaver ende i nogle fragmenterede aktivitetstimer hist og pist. Når man løfter SFO-tiden ind i nogle andre rammer, ændrer den karakter, og derfor er det jo underligt, at regeringen ikke har gjort mere ud af at beskrive, hvad de tænker sig, aktivitetstimerne skal gå ud på, siger Lars Møller fra BUPL Aarhus til Dagbladet Information.

lcl

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dksocial.dk/artikel/paedagoger-kritiserer-folkeskolereform

GDPR