10-20 borgere har dagligt ringet til den særlige hotline i Arbejdsskadestyrelsen, der blev oprettet, da en undersøgelse fra Kammeradvokaten den 25. juni afslørede fejl i godt halvdelen af sagerne. Og foreløbig har 401 borgere anmodet om at få deres sag genoptaget eller en tidligere afvist sag behandlet igen, oplyser fagladet 3F.
Yderligere 71 har henvendt sig med spørgsmål om private erstatningssager, herunder sager om erstatningsansvar og sager om ulykkesforsikring for personskade uden for arbejdsskadeområdet. Det oplyser Arbejdsskadestyrelsen til Fagbladet 3F.
Hos Ankestyrelsen, der i nogle tilfælde har truffet den seneste afgørelse i en sag, mærker man også konsekvenserne af den kritiske undersøgelse fra Kammeradvokaten. Her har 135 borgere indtil videre henvendt sig. Dermed har tilsammen over 500 borgere foreløbig bedt om at få deres sag behandlet igen.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.