ISHØJ: Borgerrådgiveren i Ishøj vurderer, at Center for Voksne og Velfærd, CVV, ikke lever op til god forvaltningsskik. Fra august til december har hun fået 27 henvendelser fra borgere, der enten har haft brug for vejledning eller ønsket at klage over afgørelser eller sagsbehandling, og de 21 af dem gælder CVV, oplyser sn.dk.
"Borgerne giver udtryk for, at de oplever et center der forekommer som om, at borgerkontakt er uønsket, og et center, der ikke ønsker at hjælpe borgerne. Mange borgere spørger, om der mon ligger en spareplan i CVV, der gør, at de skal skære alle borgere i ydelser og afværge, at borgere søger hjælp", lyder det blandt andet i rapporten.
Borgerrådgiveren anbefaler et kompetenceløft i god forvaltningsskik, og borgmester Merete Amdisen (S) har bedt forvaltningen sætte gang i en handleplan, der kan rette op på området. Ifølge velfærdsdirektør Alberte Burgaard skal de ansatte nu igennem et fælles undervisningsforløb, samt at udfordringerne i centeret skal ses i sammenhæng med udfordringer om arbejdsmiljøet.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.