Et projekt støttet af Egmont Fonden skal udvikle ordblindeundervisning målrettet de dobbelt udfordrede børn. Nationalt Videncenter for Læsning har fået næsten fire mio. kr. i støtte fra Egmont Fonden til projektet, som gennemføres sammen med samtlige seks professionshøjskoler og 12 skoler. I alt vil 144 børn få hjælp i løbet af projektårene fra 2020 til 2022, og bagefter skal erfaringerne så udbredes til hele landet, skriver Folkeskolen.
Design Based Research hedder den metode, som skal skabe rammerne for ordblindevenlig undervisning, de pågældende børn har brug for. Deltagerne i projektet - både børn og voksne udvikler og afprøver forskellige indsatser.
Barnets familie og lærere, læsevejleder og pædagoger fra barnets skole involveres som aktive parter i projektet. Specialister fra de seks professionshøjskoler sparrer med parterne og står efterfølgende for at dele projektets metoder og resultater med landets øvrige kommuner.
MG
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.