SILKEBORG: I Silkeborg Kommune kommer flere udsatte i job og uddannelse takket være et nyt projekt, der omsætter hjerneforskning til handlekraft hos udsatte ledige.
Hvordan fungerer hjernen? Og hvordan kan man gøre den til medspiller under for eksempel en jobsamtale? Det har et toårigt projekt 'Gør hjernen til medspiller' i Silkeborg Kommune fokus på. Efter det første år er antallet af kontant- og uddannelseshjælpsmodtagere, der er kommet i job eller uddannelse, steget fra 18 til 28 pct.
Forløbet består af otte undervisningsmoduler af tre timer kombineret med hyppig sparring med en sagsbehandler, der er trænet i metoderne. Projektet omfatter 200 aktivitetsparate kontant- og uddannelseshjælpsmodtagere og er et led i en større og flerårig strategi.
pv
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.