SØNDERBORG: Børn- og Familieafdelingen i Sønderborg Kommune har siden foråret brugt 1,6 mio. kr. på at hyre flere HK'ere og et eksternt socialrådgiverfirma til at færdiggøre sager, efter at afdelingen fik et påbud af Arbejdstilsynet for mistanke om dårligt psykisk arbejdsmiljø.
- Det har været med til at skabe et bedre psykisk arbejdsmiljø hos os, det er der ingen tvivl om, siger direktør i Børn- og Uddannelse i Sønderborg Kommune, Carsten Lund. Jeg tror ikke, vi kan lave et godt stykke arbejde, hvis man kæmper med et dårligt psykisk arbejdsmiljø. Så det er helt afgørende, at det er i orden, Carsten Lund til DR Syd.
En ekstern arbejdsmiljørådgiver har siden i sommer gransket det psykiske arbejdsmiljø i Børn- og Familieafdelingen, og de ansatte selv skal måle det psykiske arbejdsmiljø hver tredje uge. Til december bliver resultatet af den eksterne undersøgelse givet videre til Arbejdstilsynet.
mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.