Institut for Menneskerettigheder står bag en ny undersøgelse af retssikkerheden i danske kommuner. 1.100 danskere, der alle har haft en social sag ved kommunen, er spurgt, og langt de fleste er tilfredse:
- Flertallet har heldigvis en god oplevelse med kommunen, men det er et problem for kommunerne, når et så stort mindretal af borgere, der får sociale ydelser eller anden hjælp fra det offentlige, melder om dårlige eller mindre gode oplevelser fra deres møde med kommunen, siger seniorforsker Anette Faye Jacobsen fra Institut for Menneskerettigheder.
Hun hentyder til, at ca. hver femte svarer, at de i mindre grad eller overhovedet ikke har oplevet, at de er blevet rimeligt behandlet. Det samme antal mener, at kommunens kommunikation ikke har været venlig og hensynsfuld.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.