AARHUS: I det kommende skoleår skal 152 lærere på 20 forskellige skoler i kommunen være en del af et forskningsprojekt, der har til formål at skabe bedre læring og trivsel hos eleverne. Projektet er et samarbejde mellem Aarhus Kommunes Børn og Unge afdeling og Trygfondens Børneforskningscenter ved Aarhus Universitet, lyder det fra Aarhus Kommune.
Projektet handler om at trække elementer fra undervisningsformerne, Co-læring og Nest, som i undersøgelser har vist at være effektive, når det kommer til inklusion af børn med særlige behov - især autisme. Nogle af de deltagende lærere får tilknyttet en såkaldt ‘co-lærer’ tilknyttet 2,5 timer pr. uge gennem hele skoleåret.
Nest-metoden indebærer b.la. individuelle lærings- og udviklingsplaner, særligt indrettede klasselokaler og undervisning i yoga, problemløsning og selvregulering. Co-læring indebærer, at der skal være tilknyttet en lærer og pædagog, eventuelt en specialpædagog, der har et tæt samarbejde med hinanden og som gennemfører undervisningen sammen.
sl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.