ODSHERRED: – Vi tilstræber altid at beklage overfor de berørte borgere, hvis vi begår en fejl. Sådan lyder det fra afdelingsleder i Ydelse hos Odsherred Kommune Tina Balvig over for sn.dk, der beskriver, hvordan en ung, udsat mand blev opsøgt af kommunale repræsentanter, der bad ham om at forlade sin lejlighed.
Lejligheden ligger i en ejendom, der er anmeldt til anvendelse som restaurant, café og konferencecenter uden overnatning. Men i BBR står der også, at der på første sal findes en lejlighed på 47 kvadratmeter til beboelse. Alligevel insisterede kommunens udsendte under besøget på, at beboeren straks skulle forlade lejligheden og ikke måtte overnatte på adressen.
Ejendommens ejer havde en halv time før modtaget et varsel om tilsyn i sin virksomheds e-boks, men ikke nået at reagere. Ifølge sn.dk har man fra kommunens side erkendt, at der skete en fejl, men det har ikke været muligt for mediet at få svar på, om det er normal procedure, at man udsender en varsling så sent, eller hvordan kommunen sikrer sig, at forvaltningslovens §8 om at varslede har ret til at lade sig repræsentere eller bistå af andre bliver overholdt.
dotn
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.