FREDERICIA: Fredericia byråd har ansat endnu en borgervejleder, så kommunen fra 1. august har to. Den nye borgervejleder Liv Winterberg Lykkegaard, kommer fra en stilling i VISO, som er en del af Socialstyrelsen.
- Det er vigtigt for byrådet, at borgerne kan få vejledning og hjælp, hvis de føler at kontakten med kommunen er gået i hårdknude. Vi har oplevet en stor efterspørgsel på borgervejlederen, og med en ekstra ressource bliver der bedre tid til at gennemgå borgernes sager og støtte og vejlede dem, siger borgmester Jacob Bjerregaard (S).
Borgervejlederteamet skal blandt andet hjælpe de borgere, der gennem længere tid har haft verserende sager med kommunen. Derudover skal borgervejlederne også fokusere på at hjælpe borgere med langvarige sager i Jobcenteret videre.
- Vi har mange svære sager på arbejdsmarkedsområdet, som er præget af meget detaljeret lovgivning og stram styring fra Christiansborg. Det betyder også, at vi har flere sager, hvor borgerne føler sig fanget og har svært ved at få afklaring på deres fremtid. Med den ekstra kapacitet som Liv medbringer, bliver der flere ressourcer til at få kigget nærmere på de sager og hjælpe med at finde en løsning, siger Jacob Bjerregaard.
Borgervejlederfunktionen blev oprettet i 2014 af Fredericia Byråd. Fra april 2017 tiltrådte Jesper Gottlieb som borgervejleder efter Lotte Attrup som døde i efteråret 2016. Liv Winterberg Lykkegaard bliver ansat i en toårig projektstilling. De to borgervejledere referer til byrådet og nærmeste daglige leder er kommunaldirektør Michael Holst.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.