KOLDING: Forestil dig at modtage et opkald om, at din gamle mor er død. Forestil dig nu efterfølgende at opdage, at der er tale om en misforståelse, og det egentlig var en andens mor, der var død. Det er situationen for Birgit Schmidt Hansen fra Kolding, der nåede at bestille bedemand og kiste til sin mor, før hun opdagede fejlen. Det skriver JydskeVestkysten.
- Hvor der arbejder mennesker, sker der fejl, og selvfølgelig er der ingen, som laver sådan en fejl med overlæg. Men af en årsag, man ikke kender endnu, går man i den forkerte journal, før man ringer til de pårørende, siger virksomhedschef Ditte Korsager fra plejecentret Vonsildhave til JydskeVestkysten.
Det er det private svenske plejefirma Attendo, der driver plejecentret Vonsildhave.
esl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Socials artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Socials artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Social
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.